Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter, a térség országgyűlési képviselője beszédében kiemelkedő fejlesztésnek nevezte a beruházást, amely lehetővé teszi a teherforgalom kitiltását a város területének legnagyobb részéről.
A fejlesztés rekordidő, hét és fél hónap alatt készült el a tervezett tizenegy hónap helyett - tette hozzá a tárcavezető.
"Szó szerint jó úton vagyunk, nemcsak jól haladunk, hanem jó irányba is tartunk (...), és nemcsak tartani akarjuk az iramot, de szeretnénk a régió motorja is lenni" - fogalmazott Seszták Miklós. Hozzátette, ez a beruházás megmutatta, hogy "képesek vagyunk bármilyen teljesítményre, ha vannak terveink és céljaink és hiszünk benne, hogy meg tudjuk valósítani azokat".
A kétszer egy sávos, 70 kilométer/órás tervezési sebességű út a 4-es főutat köti össze a Kisvárda-Anarcs közötti útszakasszal. Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgatója a beruházást ismertetve elmondta, az összekötő út teljes hosszából 2,5 kilométeren végeztek új építést, a fennmaradó szakaszon pedig a meglévő utat szélesítették. A négy körforgalom mellett egy hidat és egy vasúti átjárót építettek meg, az elkerülő megépítésével egyszerűbbé vált a kamionok számára a város déli iparterületének megközelítése is.
A fejlesztések nem állnak meg Kisvárdán, tovább zajlik a tervezési munka az elkerülő folytatásán, ezen az útszakaszon burkolaterősítést és szélesítést végeznek majd el - mondta Nagy Róbert Attila. Tájékoztatása szerint jövő év tavaszán kezdődik el az egy kilométer hosszú északi elkerülő út építése, a balesetveszélyes Kisvárda-Hármasút csomópontnál pedig egy új körforgalmat hoznak létre.