A G pavilonban mutatják be a hajókat és a hajózáshoz szorosan kapcsolódó szolgáltatásokat, míg a luxus termékeket és vízi sportokat az F pavilonban ismerhetik meg a látogatók. A mintegy 100 kiállító több mint 200 hajót, köztük 10 méternél hosszabb vitorlást is bemutat. A két pavilonban - az előzetes számítások szerint - több mint 2 milliárd forint értékű hajó kapott helyet. Az esemény fejlődését jelzi, hogy a kiállítói helyek gyakorlatilag már az év elejére teljesen elfogytak.
A Budapest Boat Show minden évben egy-egy fő téma köré szerveződik, amely idén a szabadidős hajózás. Ehhez illeszkedik a négynapos kiállítás programszigetének kínálata is, amely így elsősorban interaktív érdekességekkel várja a látogatókat.
Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke - aki Ganczer Gáborral, a Hungexo Zrt. vezérigazgatójával közösen nyitotta meg a kiállítást - az MTI-nek elmondta: ma Magyarországon mintegy 3800 versenyvitorlázó van, mintegy 35 ezer ember vitorlázik az országban kedvtelésből. A vitorlázás népszerűségének növekedését támasztja alá, hogy a szövetség költségvetése az elmúlt négy évben folyamatosan emelkedett. Négy éve még mintegy 160 millió forint volt a büdzsé összege, míg az idén ez az összeg már meghaladja a 350 millió forintot. Emellett a vitorlázás alapismereteivel mintegy 30 százalékkal több gyerek ismerkedik szervezett formában, mint korábban - mondta a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke.
A Budapest Boat Show-val egy időben vasárnap ér véget és pénteken kezdődik a Budapest Motor Fesztivál - ugyancsak a Hungexpo Vásárközpontban -, ahol több mint 300 motorral és autóval találkozhatnak az érdeklődők.