Az impozáns építmény azonban csupán nyolc évig ragyogta be a Dunát. A történelem viharai a budapesti világítótornyot is magukkal sodorták.
Horthy Miklós 1937-ben avatta fel a főváros új büszkeségét, a róla elnevezett Horthy Miklós hidat. A mai Petőfi hídhoz hasonlóan ez sem volt túl díszes. A "kormányzóhoz méltó, felesleges cifraságoktól mentes, egyszerű, de roppant szilárd hidat" azonban eredetileg egy pompás világítótorony tette feltűnőbbé.
A budai pillér északi oldalán felépített harminc méteres alkotás a fiumei világítótorony kicsinyített mása volt, amit a Haditengerészet Hősi Emlékműveként avatták fel 1937. október 10-én ünnepélyes flottaparádé keretében.
A kiálló hajóorrot Horthy híres hajójáról, a Novaráról mintázták. A rajta álló hét méteres szoborcsoport pedig a “támadás géniuszát” jelképezte.
Az emlékmű belseje üreges volt, a karzatra csigalépcső vezetett. A talapzatban pedig egy múzeumszoba üzemelt, amely az Osztrák-Magyar Monarchia haditengerészeti relikviáit őrizte.
A budapesti világítótorony sajnos csupán nyolc évig létezett. Amikor 1945. január 14-én a visszavonuló németek felrobbantották a Duna-hidakat, szinte teljesen megsemmisült az emlékmű is. Bronzmaradványainak csak egy töredékét találták meg a háború után, egy ideig tárolták ezeket, majd beolvasztották.
A háború utáni új politikai helyzetben szóba sem jöhetett a Horthy-emlékműként emlegetett alkotás helyreállítása. A világítótorony ugyanis teljesen egybeolvadt a gyűlölt kormányzó személyével.
Érdekes módon az elmúlt években volt szó arról, hogy újjáépítik a világítótornyot a Magyar Nemzeti Hajózás Emlékműveként. A magas költségekre hivatkozva, és valószínűleg ideológiai tartalma miatt azonban mindeddig ez nem valósult meg.