Czechmeister Mónika, a vállalat kommunikációs vezetője az MTI érdeklődésére elmondta, hogy az új autóból a vevői igényekhez igazítva gyártanak a világ 63 országába.
A modell első darabja arakék színben, négyszáz lóerős, öthengeres TFSI motorral készült el, s egy új-zélandi vevőé lesz.
A győri Audi járműgyárában jelenleg két műszakban négyszázan dolgoznak.
Négy modellt gyártanak - Audi A3 Limousine, A3 Cabriolet, TT Coupé és Roadster - mintegy másfél milliós konfigurációs lehetőséggel, igazodva a vásárlók igényeihez.
A gyárban jövőre kezdik meg a Q3 sorozatgyártását, amelyhez egy 80 ezer négyzetméteres karosszériagyárat építenek.
A közelmúltban sűrített földgázzal (Compressed Natural Gas - CNG) és benzinnel is üzemeltethető motor gyártását is megkezdte a vállalat. Az új típusú erőforrás az Audi A4 Avant g-tron modellbe kerül.
A CNG-motor hasonló távolságra és tankolási időközökre képes, mint a dízel motorok. Földgáz használatával közel klímasemlegesen közlekedik, mert az e-gáz előállítása szén-dioxid megkötésével jár együtt.
A motorvariáns fejlesztése nem Győrben történt, de a győri fejlesztőmérnökök tették képessé a gázüzemmódban való működésre több szükséges alkatrész továbbfejlesztésével és módosításával. Az erőforrás fejlesztése több mint egy évig tartott.
A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi Konszern tagja, az Audi- és Volkswagen Konszern központi motorszállítója. Tavaly összesen 122 975 autó és 1 926 638 motort gyártottak. A vállalat jelenleg mintegy 11 500 munkatársat foglalkoztat Győrben.