Jump to content

10 dolog, amellyel egy kisebb vagyont spórolhatsz nyaraláskor

2016. 08. 10. 09:41

Ha okosan csinálod, egy utazás árából kétszer is nyaralhatsz. Sok kicsi sokra megy, és ha mindenhol megtakarítasz néhány száz forintot, akkor a végén több ezer, vagy akár több tízezer forinttal több marad a számládon.

1. Az utazás módja

Ha diák vagy, az egyik legolcsóbb megoldás belföldön a vonatozás. Ha korán reggel, illetve hajnalban indulsz, és a nyaralás végén is kora reggeli járatot választasz, elkerülheted a hőséget, és elég, ha másodosztályon, sima kocsiban utazol. Így megspórolhatod az IC-jegy árát is.

Ha már nem vagy diák, vagy ha olyan úti célt választasz, amely vonattal csak körülményesen érhető el, vagy sehogy, keress telekocsit. A költségmegosztáson alapuló utazás olcsóbb, mintha autót bérelnél vagy saját autót tartanál fenn. Biztonsági okokból viszont arra kérünk, az autóstopot felejtsd el.

Ha külföldre utazol, válassz fapados járatokat, és hónapokkal előre vásárold meg a jegyet, így lehet sokkal olcsóbban utazni. Egy trükk: használj "szűz" böngészőt a járat kiválasztásakor, mert a légitársaságok olyan algoritmusokkal trükközhetnek, amelyek figyelik a böngészési előzményeket, a preferenciáidat, így drágábban ajánlják fel a jegyet, mint amennyiért meg tudnád szerezni... Érdemes arra is figyelni, hogy előszezonban vagy utószezonban menj, mert akkor is olcsóbban foglalhatsz jegyet. Sőt: az Expedia vizsgálatai szerint hétköznap olcsóbban foglalhatsz jegyet, mint hétvégén.

2. Közlekedés a helyszínen

Nekünk leginkább az vált be, hogy ahová csak tudtunk, gyalog mentünk. Néhány évvel ezelőtt Rómába utaztunk, fapadossal, a reptérről vonattal jutottunk be a városba, és ott nem költöttünk sem bérletre, sem városnéző buszra, sem taxira. Amikor muszáj volt tömegközlekedési eszközöket használni, egy-egy jegyet vettünk.

3. Kempingezz!

Brutálisan olcsó lesz a szállás, ha sátrazol egy kempingben, ahelyett, hogy szállodában vagy panzióban fizetnél súlyos tízezreket.

4. Ha tudsz, vigyél magaddal annyi élelmiszert, amennyit csak tudsz/engedélyeznek

Görögországba, Horvátországba, az olasz tengerpartra utaztok a barátokkal? Apartmant foglaltatok? Vigyetek kaját, és főzzetek minden nap, felváltva! Mit érdemes pakolni? Szeletelt kenyeret, konzerveket, gyorsrizst. Gyümölcsöt és zöldséget csak akkor, ha otthon olcsóbban tudod megvásárolni, mint a helyi helyi piacon. Húsfélét ne kockáztassatok, néhány napot kibírtok gulyásleves és rántott hús nélkül.

A strandra vigyetek saját szendvicset és kiürült ásványvizes palackba töltött teát - mi előző nap főztük meg, hűtöttük le és pakoltuk hűtőbe a gyümölcsteákat, így nem kellett a kirándulások és a fürdőzések alatt üdítőitalra költeni.

5. Fizess kártyával mert a készpénzlevétel vagy a váltás sokba kerülhet

Utazás előtt beállítottuk az sms-értesítőt, így nyomon követhettük, a fizetéseket külföldön is. Annyi pénzt váltottunk csak, amennyi feltétlenül szükséges, ahhoz, hogy ha baj van, legyen nálunk, ám ahol csak módunk volt rá, kártyával fizettünk, készpénzt pedig nem vettünk le automatánál, mert azért akár több ezer forintot is levonhatnak.

6. Vásárolj szupermarketekben, helyi "százforintosokban"!

Városnézés közben külföldön, például Londonban is figyeltük, hol vannak olcsóbb üzletek. Volt, amikor jobban jártunk egy kínai gyorsétteremmel, mert egész napra jóllaktunk, máskor viszont az áruházi, előre csomagolt szendvics vagy a pékségben vásárolt péksütemény bizonyult jó döntésnek, hiszen pár fontból megvolt az étkezés.

7. Tervezd meg előre a programokat!

Így már otthon kalkulálhatsz a belépőjegyekkel, utazással. Ellenőrizd azt is, hol nem kell fizetni a belépésért. Londonban például a bérlet ára zónánként drágul. Ha csak olyan látnivalókat választasz, amelyekhez nem kell az összes zónára szóló bérletet venned, máris sokat spórolsz.

8. Ha nincsen sok pénzed, utazási iroda helyett te szervezz meg mindent!

Nem több tízezer, hanem akár több százezer forinttal lehet drágább az utazási irodákon keresztül szervezett nyaralás, mintha ti magatok intéznétek mindent.

9. Menj rövidebb időre!

Egy hét helyett például 5 napra. Rengeteg dolgot láthatsz/csinálhatsz ennyi idő alatt is, a szállás és az étkezés is kevesebbe kerül majd.

10. Kerüld az impulzus vásárlást utazás során is!

Nyaralás alatt az ember hajlamos arra, hogy elcsábuljon: "csak még egy kis fagyi, mert nyaralunk, na, még egy kis süti, most drága bort veszünk, mert vakáción vagyunk, na jó, ezt a táskát muszáj megvenni, ezt a nadrágot nem hagyhatom ott, ilyen cipőt úgysem kapok máshol stb..." Megveszed a negyvenedik olcsónak tűnő kis ajándéktárgyat is, és aztán otthon persze rájössz, hogy megint túlköltekeztél.